2022. január 23., vasárnap

MGS: Ground Zeroes vendégfordítás

Még 2019 végén alakult meg az Ateszkoma fordításai, ami azt jelenti, hogy onnantól kezdve sikerült olyan kapcsolatokat kiépítenem, amikkel már képes voltam saját projekteket indítani, illetve ettől kezdve vannak számontartva azon projektek, amikben részt vettem/veszek. Azonban a fordítós pályafutásom nem innen kezdődött el, sőt, kisebb-nagyobb kihagyásokkal nagyjából hat éve foglalkozok ezzel a hobbival, de mivel itt még nulla rálátásom volt hogy a büdös fenébe zajlik egy akármilyen fordítás elkészülte, így jobbnak láttam elszegődni a témában jóval jártasabb emberkékhez/társulatokhoz. Ezen emberkék közé tartozik Tom Evin is, akivel még 2018 környékén vettem fel a kapcsolatot, amolyan "taníts mester" elképzeléssel és a Metal Gear Solid Ground Zeroes kapóra jött tapasztalatszerzésre, így felvett a gyüjtögethető kazetták szövegeinek megmunkálására. Hát jó sok volt belőlük, ezért hosszú ideig elvoltam velük, de mivel alapvetően fogalmam se volt arról, hogy jó munkát végzek-e vagy csak extra munkát csinálok, ezért néha-néha küldtem néhány kazinyi olvasnivalót véleményezésre, amikre ugyan nem kaptam egyértelmű "jó" vagy "jó szar" kiértékelést, de Evin nem is szüntette meg azonnal a kommunikációt velem, szóval haladtam tovább. Majd a szövegek elfogytával újabb adagot nem kaptam és pályakezdőként az egyedi nyelvezete okozta agyrémek ugyan nem hozták meg a kedvem a folytatáshoz, viszont már akkor elismertem, hogy pont emiatt rendkívül jók voltak ezek a szövegek és sokszor nagyobb élmény volt olvasni/hallgatni a kazikat, de ez akkori fordítóként túl nagy falatnak bizonyult, ezért megköszöntem a lehetőséget és csendben elváltak az útjaink. Majd egészen mostanáig semmit se hallottam a projektről, az is kérdéses volt megmaradtak-e a kazis fordításaim vagy átdolgozásra kerültek, végül kikerült a hír portálra, hogy elkészült. Átolvasva megakadt a szemem ezen a mondaton: "Köszönöm itt is Ateszkoma segítségét a játék nem kevés, nem mindig rövid kazettáinak fordításában." illetve felkerült a nevem a portál adatbázisába is, mint fordító. Úgy tűnik nem végezhettem olyan rossz munkát. 🙂 

A teljes poszt itt olvasható: https://magyaritasok.hu/.../metal-gear-solid-v-ground-zeroes

A játékhoz meg jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése